תכנון משרד מנקודת מבט עסקית

תהליכי תכנון בענף המשרדים הם בדרך כלל תהליכים המבוצעים במבנים מוגמרים עם חלל פתוח לחלוטין, המיועדים לשמש כמבני משרדים. מבנים אלה מביאים למעשה פלטפורמה בנויה אותה יכול כל משרד לעצב על פי צרכיו וערכיו וכאן למעשה נכנס מרכיב המפתח בכל תהליך תכנון משרד – תכנון של חלל המשרד א' על פי הצרכים הפונקציונליים והארגוניים של המשרד וב' על פי ערכי היסוד של העסק. המשמעות היא שלצורך משימת תכנון כזאת, נדרש לכם אדריכל או גורם מקצועי אחר, שיודע לא רק לבנות תכניות בנייה מנקודת מבט מבנית, פונקציונלית והנדסית, אלא גם ובעיקר מנקודת המבט העסקית.

תכנון משרד מנקודת מבט עסקית

בפרויקטים של תכנון אדריכלי, מוקד העשייה הוא סביב חלוקת המבנה בהתאמה לצרכי הלקוח – מספר חדרים, גודל כל חדר, מיקום של כל חדר, מיקום של כל אלמנט בתוך החדר וכן הלאה. בתהליכי תכנון במגזר העסקי, חשיבותם של צרכי הלקוח אינם פוחתים כהוא זה, אך אליהם מצטרפים גם צרכים עסקיים. במבנים קמעונאיים זה די ברור וכל חנות חייבת להיות מתוכננת ומעוצבת בצורה כזאת שתייצג את המסר השיווקי אותו רוצה המותג או בעל העסק לשדר ללקוחותיו, אלא שצורך זה קיים ואולי אפילו במידה רבה, גם בעולם המשרדים. המשרד שלכם הוא הבית של העסק שלכם. זהו המקום אליו אתם מזמינים את הלקוחות שלכם, הספקים שלכם, השותפים שלכם וכמובן המקום בו שוהים העובדים שלכם לאורך שעות ארוכות בכל יום. למציאות הפשוטה הזאת יש משמעות קריטית בשלב התכנון, שחייב להתבצע מנקודת מבט עסקית.

מה זה אומר הלכה למעשה?

במסגרת תהליך תכנון משרד מנקודת מבט עסקית המוקד הוא בתכנון חלל הפנים של המשרד בהתאמה מוחלטת לערכי העסק ולמסרים אותם רוצה העסק לשדר לעובדיו וללקוחותיו. כך למשל, משרד עורכי דין ירצה לשדר שמרנות, יציבות, אלגנטיות, רצינות ואיתנות מקצועית ופיננסית. חדשנות במשרד עורכי דין יכולה להתפרש על ידי הלקוח כנהנתנות לא לשמה. כל פינה במשרד כזה היא פינה שצריכה לשדר עבודה – הלקוח רוצה לדעת שהכסף שלו משמש להשגת האינטרסים שלו ולא להגברת רווחת עובדי המשרד. במשרד המספק שירותי פרסום לעומת זאת, הערכים הם שונים לגמרי – חדשנות, חשיבה מחוץ לקופסא, יצירתיות ועדכניות הם הערכים שנרצה להדגיש בתהליך התכנון. במשרד כזה דווקא כן יש מקום למרפסת שיקית, למרחב יצירתי לעובדים ולשטיקים עיצוביים שמציתים את הדמיון. לקוח המגיע למשרד פרסום, מחפש בדיוק את זה ומבחינתו, רווחת העובדים משמעותה יותר יצירתיות וביצועים טובים יותר.

מהסיבות האלה, בכל פרויקט של תכנון משרד חשוב לוודא שהגורם האדריכלי הממונה על תהליך התכנון, הוא גורם שמכיר את נקודת המבט העסקית ויודע להעניק לה את מקומה החשוב והמרכזי בתהליך כולו. נקודת מבט זו משפיעה על כל היבט בתהליך התכנון, החל מחומרי הגלם, דרך הטכניקות העיצוביות וכלה בחלוקת חלל הפנים, שלושה תחומים הדורשים התייחסות, התמקדות וכמובן התמחות של הגורם המתכנן. בתהליך כזה אין להתעלם כמובן מהצרכים הפונקציונליים של ניהול המשרד ויצירת סביבת העבודה האולטימטיבית לעובדים, אך לא פחות מכך, חשוב שהתכנון ישדר בסופו של דבר את ערכי היסוד והמסרים השיווקיים אותם רוצים העסק לשדר ללקוחותיו ולעובדיו.

ליצירת קשר מהירה