מה באמת חשוב לבדוק לפני קניית דירה חדשה מקבלן מדריך חובה

הצעד הראשון הוא לבחון את מצבה הנוכחי של הדירה לפני החתימה על החוזה. על הקבלן לספק רשימה של כל הליקויים שיש לתקן, שאינם מכוסים באחריות.

שנית, יש לקבל הערכה כמה יעלה לתקן את הליקויים הללו. על הקבלן לתת הערכה גם כמה זמן ייקח להשלים את כל התיקונים והשיפוצים.

שלישית, חשוב לבדוק האם ישנן עלויות נסתרות כמו מיסים ואגרות עירוניות שצריך לשלם עבורן. מידע זה ניתן לקבל מעירייה מקומית או מעורך דין העוסק בענייני מקרקעין.

רביעית, יש לברר האם יש קנס כלשהו על הפרת החוזה במקרה שתחליט לא להמשיך בקניית הדירה.

לפני רכישת דירה חדשה מקבלן, חשוב להבין היטב את איכות המבנה. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא על ידי ביצוע בדיקה. איש מקצוע מומחה צריך לבדוק אם יש בעיות מבניות, לרבות בעיות קירוי, אינסטלציה, חשמל ובעיות יסוד. בדיקה זו תספק לכם מידע על מיקום המבנה, בנייתו ועיצובו. למשל אם אתם חושבים על קניית דירה חדשה מקבלן בת”א חשוב מאוד לבצע בדק בית בתל אביב בכדי לדעת האם יש בעיות בדירה לפני שאתם מקבלים החלטה.

איזה בדיקות חייבים לבצע לפני רכישת דירה חדשה מקבלן

בדיקת בלון – היא שיטה מהירה, זולה וקלה לשימוש להערכת מזילות במבנים.

בדיקה זו ניתנת לביצוע בכל מבנה, ללא קשר לגילו או לסוגו. זה שימושי במיוחד עבור מבנים שקשה לגשת אליהם או שלא ניתן להיכנס אליהם.

בדיקת הבלון מעריכה את מידת דליפת האוויר דרך מעטפת מבנה על ידי ניפוח בלון גדול ומעוצב במיוחד בתוך חלל המבנה. אם יש דליפת אוויר משמעותית דרך סדקים ורווחים במעטפת אזי הלחץ בתוך הבלון המנופח יירד במהירות כשהוא מתמלא באוויר חיצוני בלחץ אטמוספרי.

בדיקת הבלון היא דרך זולה למצוא דליפות בצנרת, במיכלים או בכלים אחרים. זה יכול לשמש גם כאינדיקטור לדליפות גז רעיל בחללים סגורים כמו קמרונות תת קרקעיים או מנהרות וגם בתוך מבנים כמו בתים ומשרדים.

צילום צינורות סיבים אופטיים – הוא דרך חדשה למפות את התשתית של אזור. זוהי טכניקת הדמיה אווירית המשתמשת במצלמה ובלייזר כדי ליצור מודל תלת מימדי של האזור.

ניתן להשתמש בטכניקה זו גם למטרות אחרות כמו מיפוי צינורות תת קרקעיים או כבלים, איתור נזילות מים ומתן מידע על מצב הסביבה.

בדיקת צילום צינורות סיבים אופטיים היא תהליך של הערכת תקינות הצינורות על ידי לכידת תמונות של פני השטח הפנימיים ולאחר מכן השוואתן לתמונות קיימות.

בדיקת מפרט מכר – הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות כשמחפשים דירה חדשה הוא לבדוק את מפרט המכירה. המפרט יגיד לכם באיזה סוג דירה מדובר, את הגודל וכל המאפיינים הנוספים כמו מקומות חניה או מרפסות.

בעבר אנשים היו קונים דירה חדשה על ידי התבוננות בתוכנית הרצפה ובחלק החיצוני של הבניין. כיום, עקב הגידול בהונאות היזמים, חשוב לבדוק את כל מפרט המכירה כחלק מביצוע בדק בית דירה חדשה מקבלן.

כמה דרכים לעשות זאת הן:

1) בדוק אם יש חוסר עקביות בחומרי פרסום

2) בדוק אם יש אי התאמה בין מה שהובטח לבין מה שנמסר

3) בדוק אם יש תלונות כלשהן מלקוחות קודמים

בקניית דירה חשוב לבדוק את מפרט המכירה. מפרטים אלו כוללים את מספר חדרי השינה וחדרי הרחצה, גודל הדירה והמחיר.

ליצירת קשר מהירה