איך תדעו מתי להזמין שירות איטום לפני רכישת דירה?

למרבה הצער, במרבית המקרים הדרך בה מתקבלת ההחלטה להזמין שירות איטום גג היא "דרך הרגליים" – החורף מתחיל, המים חודרים לקירות השלד, כתמי רטיבות מתחילים להופיע בתקרה ואז נזכרים להזעיק איש מקצוע. הדרך הזאת אמנם נראית מאוד טבעית – יש בעיה, מזמינים תיקון – אלא שבפועל זוהי לחלוטין לא הדרך בה אתם רוצים להתנהל סביב איטום בכלל וסביב איטום תקופתי לגג בפרט. מדוע ומהי כן הדרך הנכונה לתזמן את האיטום? על כך נסביר בשורות הבאות.

מתי אפשר לאטום גג?

השאלה הזאת יכולה להיראות לכם מעט מוזרה, שכן מה בדיוק השאלה? אפשר לאטום גג בכל רגע נתון, כאשר הצורך עולה. אלא שבפועל, איטום גג לא באמת יכול להתבצע בכל עת ובכל תנאי. התנאי החשוב ביותר בכל תהליך של איטום הוא ביצוע האיטום על משטח יבש לחלוטין ובמקרה של גג, גג יבש לחלוטין. המשמעות? אם אתם רוצים להזמין שירותי איטום לאחר שהתגלו כתמי רטיבות במהלך הגשמים האחרונים בחורף, צפויה להיות לכם בעיה – בעונת החורף הגג רטוב בדרך כלל ממי הגשמים וגם הייבוש שלו אורך זמן רב יותר ולכן ייתכן שלא תוכלו למצוא חלון הזדמנויות מתאים לביצוע האיטום במהלך החורף הזה, מה שיאלץ אתכם לבחור בין שתי אפשרויות גרועות: א' לבצע את האיטום בכל זאת ולהשיג פתרון עזרה ראשונה מיידי, אבל פתרון איטום גרוע לטווח הארוך, או ב' להמשיך לסבול הופעת רטיבות לאורך כל החורף עד שניתן יהיה לבצע את האיטום. אז מה עושים? מתזמנים.

תזמון של איטום גג – איך עושים את זה?

תזמון של משימות איטום הוא לעולם אינו מתמטי ואין נוסחה שתאפשר לכם לדעת מדי בדיוק אתם צריכים לחדש את האיטום. יחד עם זאת, ישנם כללים מאוד ברורים וניסיון שנצבר בתחום זה. כך למשל, איטום בזפת אמור להחזיק לכם למספר שנים ספציפי ואיטום ביריעות ביטומניות 5 מ"מ יספיק לכם למספר שונה של שנים (יותר שנים). בזמן ביצוע האיטום, חשוב לשוחח עם הגורם המקצועי המבצע ולקבל המלצה ברורה לגבי מועד האיטום הנדרש הבא. כמו כן, כדאי ללמוד טיפה על הנושא ולברר מהו פרק הזמן הממוצע שבו יש לבצע איטום חוזר בכל טכניקת איטום קיימת (זיפות או יריעות ביטומניות).

מה עושים כשמגיע הרגע?

אז אספתם את המידע לגבי המועדים המומלצים לביצוע איטום גג בהתאם לטכניקת האיטום וכעת הגיע הרגע בו חלפו מספר השנים שלאחריהן צפויות להתחיל בעיות איטום. אפשרות אחת היא פשוט להזמין שירות איטום גג, במיוחד אם יש לכם ניסיון רע בנושא הזה ודי ברור לכם שהשנה או שנה הבאה כבר יתחילו כתמי הרטיבות. אפשרות שנייה, אם יש בכם את התושייה הנדרשת, היא לעלות לגג ולהציף אותו (לא יותר מדי – שכבה דקיקה של מים). במידה ויש לחדש את האיטום תוכלו לראות סימנים מינוריים בתקרת הדירות העליונות. את המהלך הזה חשוב לבצע כבר במהלך החודשים אוגוסט ספטמבר על מנת לאפשר לגג להתייבש חזרה לפני ביצוע האיטום במידת הצורך, עוד לפני הגשם הראשון. זה דורש תשומת לב אבל זה חוסך הוצאות לתיקוני טיח ורטיבות וזה מבטיח לכם ראש שקט.

ליצירת קשר מהירה